В здрачния, неонов свят на Джон Уик има една константна и неоспорима истина – всеки е убиец. Някои са благородни убийци, други са прагматични убийци, трети са убийци по неволя, а четвърти могат само и единствено това – да убиват. И, за да перифразирам друг любим филм – това е животът, който са избрали и животът, който водят, и само едно нещо е сигурно в него – никой от тях няма да прекрачи през дверите на Рая.
Ревюта
В началото на автобиографичния режисьорски дебют на Шарлот Уелс „Под слънцето“ има сцена, в която твърде младият баща Калъм (Пол Мескал) учи малката си дъщеричка Софи (изиграна от Франки Корио и чийто прототип е самата Уелс) на самозащита. Виждаме в очите и в движенията му, както чуваме и в гласа му, че това е изключително важно за него, но Софи не е на същата честота. Тя не разбира защо този разговор трябва да има толкова голямо значение за нея, нито защо той е толкова сериозен и рязък, почти груб в уроците си, но му се доверява, защото… е, защото е на 11 години, и защото е неин баща и го обича. Безрезервно и напълно, въпреки че думите и действията му често са непонятни за невръстното дете. Тази сцена улавя същината на „Под слънцето“, най-опустошителният филм, който ще гледате от много време насам – обич без разбиране, любов въпреки липсата на комуникация, търсене на смисъл в скръбта и болката.
Най-силното качество на „Близо“ е в разнообразието от трогващи моменти. Дори в мълчанието се откроява тъга, която не би могла да въздейства така, ако се използваше диалог.
„Dungeons & Dragons: Разбойническа чест“ внася доза свеж въздух в така познатата ни класическа фентъзи формула, въпреки че за пореден път ни поставя пред също толкова класическия филмов избор – дали да продължим да браним доброто или да се отдадем на злото? Престъпления, хумор и приключения, поръсени с немалко магия и чар ни превеждат в света на Невъруинтър – там, където не всичко е розово, но винаги е безкрайно вълнуващо. Това е повече от нормално, тъй като филмът е изпълнен с фантастична терминология и множество детайли, които вдъхват живот на богатия свят от ролевата игра, по която е базиран.
Навярно всички сме чували поне веднъж в живота си латинската сентенция “през трудностите към звездите”…
От появата си на големия екран през 2019 г., все още не съм чул и едно дете да извика „Шазам“ и да се преструва на супергерой с божествени сили. Батман, Супермен, Светкавица – за всички тях желаещи има, обаче някой да се припознае с Били Батсън, е рядко срещано явление.
Тод Фийлд жертва търпението на модерния зрител, свикнал на динамични, лесно смилаеми истории, посвещавайки близо две трети от филма на ежедневието на главния герой – Лидия Тар, влиятелна диригентка едно от най-разпознаваемите лица на класическата музика от началото на двайсет и първи век.
Когато заговорим за религиозна общност, в съзнанието ни изниква образът на идиличния ред и хармонията. Е, “Жените разговарят” пресъздава тъмното лице на живота, посветен на Бога. Базирайки се на едноименната новела на Мириам Тоус – “Жените разговарят”, описваща личните преживявания и премеждия в затворена духовна общност, филмът представлява своеобразно изследване на престъпленията, които жените понасят, само защото в този живот те споделят един и същ биологичен пол. Проблемите, които режисьорката Сара Поли изследва, са много по-дълбоки от простото изобличаване на издевателствата, на които са подложени нашите героини, но за това – малко по-късно.
Има определени правила, които трябва да спазвате, за да можете да напишете (умерено) успешно ревю на филм от поредицата “Писък” или поне да не се провалите грандиозно в начинанието!
„Не е важно колко силно удряш, а колко силни удари можеш да понесеш и въпреки това да продължаваш напред.“ Ключовата сентенция на франчайза „Роки“ важи за всеки един от деветте филма в него и „Крийд III“ не е изключение. Подобно на всички свои предшественици, той устоява на всяка цена на всевъзможните удари на времето и се надига победоносно от окървавения боксов ринг, за да научи още едно поколение на значението на думата „воля“.